بعد ساخت گروه آگهی و نوشتن تبلیغ در گوگل ادوردز (تبلیغات گوگل)، نوبت آن است که تبلیغ گوگل شما توسط گوگل تایید شود. این بررسی برای تایید تبلیغ گوگل به این دلیل است که تبلیغ و سایت خارج از قوانین و مقررات کشور نباشد و همچنین قوانین گوگل را نقض نکرده باشید مانند اینکه در تبلیغ نباید شماره تلفن را به صورت کامل بنویسید.
میزان زمانی که برای تایید تبلیغ گوگل لازم است بین چند دقیقه و حداکثر تا یک روز کاری طول خواهد کشید. در این مدت تبلیغ گوگل شما نمایش داده نخواهد شد لذا تا تایید گوگل صبر نمایید. عدم نمایش تبلیغ در گوگل
بعد از آنکه گوگل، تبلیغ شما را مورد بررسی قرار گرفت، چند حالت برای تبلیغ گوگل می تواند رخ دهد. برای مشاهده نتیجه تایید تبلیغ گوگل وارد اکانت تبلیغات گوگل خود شوید و به کمپین و گروه آگهی که تبلیغ را در آن تعریف کرده اید بروید. سپس مانند تصویر زیر بر روی ads کلیک کنید و به عبارات داخل ستون status توجه کنید.
قبل از بررسی، آگهی شما یکی از این وضعیتها را دارد:
پس از بررسی، آگهی شما ممکن است در صورت داشتن یکی از این وضعیت ها اجرا شود:
بعد از بررسی، افزونه تبلیغات گوگل شما میتواند اجرا شود اگر یکی از این وضعیتها را داشته باشد:
پس از بررسی، آگهی شما نمی تواند اجرا شود اگر یکی از این وضعیت ها را داشته باشد:
آگهی شما ممکن است شامل مواردی باشد که به تایید آگهی مربوط نیست، آگهی شما ممکن است دارای وضعیت دیگری مانند توقف (Paused)، پایان (Ended) و در انتظار (Pending) باشد.
در هر مرحله از ساخت و مدیریت گوگل ادوردز که مشکل داشته باشید تاپ ادورت در سریعترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز شما را انجام خواهد داد. این خدمات شامل:
اگر تمایلی به استفاده ی مستقیم نداشته باشید تاپ ادورت به ازای دریافت هزینه تعداد کلیک مشخصی را به شما تحویل می دهد یعنی مقدار مشخصی که در لینک زیر می باشد، مشتری وارد سایت شما خواهد شد.
اگر تمایل دارید که مدیریت از طرف ما انجام شود و شما به تمامی مراحل دسترسی داشته باشید و قادر به تنطیم هزینه های مورد نظر خود باشید، (تمامی هزینه ها و شارژ های انجام شده قابل رویت می باشد) می توانید از پلن ویژه گوگل ادوردز استفاده نمایید.
در مراحل ساخت اکانت گوگل ادوردز، بعد از ساخت اکانت گوگل ادوردز و ساخت کمپین، نوبت به ساخت گروه آگهی و نوشتن تبلیغ می رسد که در این نوشته تنطیمات مربوط به آن آموزش داده شده است. مراحل ساخت گروه تبلیغاتی (اد گروپ) با توجه به فلش ها، نمایش داده شده است. سربرگ گروه تبلیغاتی (اد گروپ) را انتخاب نموده و با توجه به فلش سبز رنگ گروه تبلیغاتی (اد گروپ) جدید را ایجاد نموده.
بعد از ایجاد گروه تبلیغاتی (اد گروپ)، تنظیمات مربوط بصورت زیر انجام می شود.
1- در این قسمت نام گروه تبلیغاتی (اد گروپ) نوشته می شود.
2- در این قسمت صفحه فرود (یعنی آدرس صفحه ای که مشتری با کلیک بر روی تبلیغ شما وارد سایت شما شده) را وارد نمائید.
3- در این قسمت عنواین مربوط به تبلیغ نوشته می شود، که محل دقیق آن با توجه فلش بنفش رنگ نمایش داده شده است.
4- در این قسمت کلماتی که می خواهیم بعد از آدرس سایت قرار بگیرد وارد می شود، که محل دقیق آن با توجه فلش مشکی رنگ نمایش داده شده است.
5- در این قسمت توضیحات اضافی مربوط به خدمات و محصولات سایت نوشته می شود.
بعد از ایجاد گروه تبلیغاتی (اد گروپ)، کلمات کلیدی مورد نظر در این قسمت وارد می شود. در ستون سمت راست کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط گوگل ارائه شده که می توان از آن استفاده نمود.
در این مرحله هزینه کلمات کلیدی بصورت پیش فرض انتخاب می شود. معمولا برای شروع 0.01 یک سنت در نظر گرفته می شود و در نهایت تمام مراحل را ذخیره می نمائیم.
قبل از پرداختن به کلیدواژه تعریفی از تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) خدمت شما ارائه می دهیم. تبلیغات گوگل یک تبلیغات اینترنتی می باشد که به طور مزایده ای عمل می کند و شما با پرداخت مبلغی ناچیز، به ازای هر نفری که وارد سایت شما شود، در صفحه ی اول گوگل و لینک های اول نشان داده خواهید شد.
عدم گروهبندی کلیدواژه ها یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که شرکتها و اشخاص مرتکب می شوند. در واقع عدم استفاده از گروههای تبلیغاتی (Ad Groups) است. آنها به جای گروهبندی تبلیغات خود به زیرگروههایی بر پایۀ کلیدواژه ها، تمام کلیدواژه های خود را به یک گروه تبلیغاتی اختصاص می دهند و در نتیجه برای هر شخص که آن کلیدواژه ها را جستجو کرده باشد، تبلیغات مشابه نمایش داده می شود. افزایش گروه آگهی موجب افزایش امتیاز کیفیت می شود که نتیجه ی آن افزایش امتیاز کیفی تبلیغ و کاهش هزینه های تبلیغات در گوگل می باشد.
با وجود این اشتباه چیزی که اتفاق می افتد این است که، محصولات و خدماتی به کاربر نمایش داده می شود که شاید مقصود و هدف او برای خرید آنها نباشد.
به عنوان مثال شرکت اپل را در نظر بگیرید. این شرکت محصولات متنوعی دارد نظیر لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه و … . اگر آنها محصولاتشان را به گروههای مختلف تقسیم نکنند، قادر نخواهند بود که آن محصولی را که کاربر در گوگل جستجو کرده را به وی نمایش دهند. با این تفاسیر آنها مجبور خواهند بود به یک تبلیغ با عنوان “خرید محصولات اپل” بسنده کنند در حالی که می توانستند تبلیغ مورد نظر کاربر (مثلاً انواع تبلت) را به وی نمایش دهند.
در تصویر زیر یک مثال از گروهبندی مناسب تبلیغات شرکت اپل وقتیکه کاربر کلیدواژۀ “macbook pro retina” را جستجو کرده است را ملاحضه می کنید:
کمپین های تبلیغاتی جهت نظم دادن به مجموعۀ تبلیغات های شما ارائه شده اند. باید توجه داشت که وقتی برای هر دسته از محصولات یا خدماتتان یک کمپین تبلیغاتی جدا تعریف می کنید، مدیریت این کمپین ها و گروههای تبلیغاتی و کلید واژه های مربوط به آنها هم باید به صورت مجزا صورت گیرد.
از گروه های تبلیغاتی حتما استفاده نمایید زیرا در این صورت تبلیغ هایی از سایت شما به کاربر نشان داده می شود که آن را جستجو کرده اند و همچنین برای مدیریت اکانت بسیار مفید است زیرا دارای دسته بندی مناسب است و می توانید دقیق تر آمار را تحلیل نمایید. این کار علاوه بر کاهش هزینه افزایشنرخ تبدیل را نیز برای شما به دنبال خواهد داشت.
هر شرکت و کسب و کاری بیش از هر اقدامی در دنیای اینترنت و تبلیغات اینترنتی نیازمند طراحی وب سایت می باشد پرا که پایه و اساس کارهای اینترنتی وب سایت می باشد. به طور مثال شما میخواهید هتل تاسیس کنید پس نیازمند ساختمانی هستید که آن را به عنوان هتل معرفی کنید و ستاره های هتل همان میزان کیفیطراحی وب سایت می باشد. هرچه طراحی وب سایت شما دقیق تر و زیباتر باشدف جذب مشتری بیشتر و درآمد شما افزایش خواهد یافت.
تعرفه های طراحی سایت
در طراحی وب سایت شما دو رویکرد ممکن است داشته باشید: 1.صرفا دارای یک وب سایت برای کسب و کار حضوری خود باشید و میزان ترافیک وافزایش ترافیک سایت برای شما مهم نباشد. این رویکرد بعضی از کسب و کارها می باشد که جذب مشتری ندارد و صرفا مورد استفاده مشتری های حضوری خواهد بود که در حال منسوخ شدن می باشد زیرا در صورتی که شما می توانید از وب سایت خود درآمد داشته باشید چرا این کار را نکنید!!!
2. شما میخواهید که از وب سایت خود درآمد داشته باشید و از آن جذب مشتری کنید. زمانی وب سایت شما بازدهی کامل خود را نشان می دهد که تعدا زیادی از کاربران اینترنتی وب سایت شما را ببینند و این موضوع هم زمانی ممکن است که شما در صفحه ی اول و لینک های اول صفحه باشید زیرا طبق آمار %91 فقط از صفحه ی اول گوگل استفاده می کنند و %55 فقط از لینک اول گوگل استفاده می کنند پس شما برای بازدهی کامل از وب سایت باید جز لینک های اول در موتور جستجوی گوگل باشید.
1. سئو
2. گوگل ادوردز
فرق اساسی بین این دو رشد سرعت آن می باشد که سئو در زمانی حدود 4 الی 8 ماه و گوگل ادوردز در ده دقیقه وب سایت شما را به لینک های اول می رساند با این تفاوت که گوگل ادوردز سیستم دریافت به ازای کلیک می باشد یعنی شما به ازای هر نفری که وارد سایت شما می شود مقدار اندکی را به گوگل پرداخت خواهید کرد.
در روش حضور در صفحه اول با رشد سئو، طراحی وب سایت اصلی ترین جز کار می باشد یعنی شما تنها با کار روی وب سایت خود رشد خواهید کرد و به لینک های اول خواهید رسید.
در روش دوم طراحی وب سایت نیمی از کار می باشد زیرا جذب بازدیدکننده را گوگل ادوردز انجام می دهد و مرحله ای که بازدیدکننده به مشتری تبدیل می شود را طراحی وب سایت انجام می دهد چرا که سایت باید دارای ویژگی هایی باشد تا مخاطب را جذب کند و اورا متقاعد کند تا از سایت شما خرید کند یا سفارش خدمات دهد.
تیم تاپ ادورت طراحی وب سایت را برای شما در کوتاهترین زمان و کم ترین هزینه انجام می دهد و به گونه ای طراحی می کند که بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد. طراحی وب سایت برای شما به صورت تضمینی می باشد.
سفارش ساخت سایت
با عضویت در کانال تلگرام تاپ ادورت از آخرین اخبار و تخفیفات تاپ ادورت باخبر شوید.
یکی از گام های اصلی در ساخت کمپین گوگل ادوردز (تبلیغات گوگل) ایجاد افزونه های تبلیغ (ad extensions) می باشد، با توجه به افزونه های تبلیغ می توان عملکرد تبلیغ را گسترش و بهبود داد. همچنین اگر بعد از ساخت کمپین تمایل به ایجاد افزونه های تبلیغ داشته باشید، می توان این افزونه را به کمپین خود اضافه کنید.
برای آشنایی با افزونه های تبلیغ می توانید مقاله افزونه های تبلیغات گوگل را مطالعه کنید.
با افزونه های تبلیغ می توان اطلاعاتی مثل آدرس، شماره تلفن، لینک های اضافی، پیوند به دانلود برنامه موبایل و همچنین تایید شبکه های اجتماعی و بررسی های محصولات خود را اضافه کنید، در این مقاله به معرفی افزونه ها می پردازیم.
1. در اکانت خود تب کمپین را انتخاب کنید.
2. تب Ad extensions را انتخاب کنید.
3. از تب View می توانید افزونه های تبلیغ مورد نظر را انتخاب کنید.
بررسی ها می تواند یک نقل قول دقیق یا متناقض از یک منبع شخص ثالث معتبر باشد که می تواند به تبلیغ اضافه شود. همچنین بررسی ها باید یک جایزه یا تقدیر خاص را برجسته نمایند؛ توصیف کلی محصولات یا خدمات مجاز نیست. همچنین می توان از منابع معتبر استفاده نمود و گوگل آن ها را در زیر تبلیغ نمایش می دهد.
1. بررسی جدید را (new Review) اضافه کنید.
2. در این قسمت باید نوع قالب را انتخاب کنید که شامل قالب بازنویسی شده و نقل قول دقیق می باشد. در قالب بازنویسی شما متن مورد نظر را می توانید متناسب با محدودیت تعداد کارکترها تغییر دهید، ولی با انتخاب قالب نقل قول دقیق باید متن های بکار رفته در منابع دقیقا برابر با نقل قول اصلی باشد.
3. متن یا نقل قول مورد نظر را در این قسمت باید وارد کنید.
4. منبع را در این قسمت بنویسید اگر یک بلاگ است, شما نام بلاگ را می نویسید اگر یک خروجی خبری است، شما آن را در اینجا قرار دهید.
توجه کنید که در سمت راست قسمتی که باید متن و منبع را وارد نمائید یک محدودیت 67 کارکتری وجود دارد، این محدودیت 67 کاراکتری بین متنی که اضافه می کنید و منبع آن می باشد.
5. در این قسمت لینک مربوط به منبع را وارد کنید. با این لینک کاربر می تواند بررسی های لازم را مشاهده نماید، همچنین گوگل پیش از تائید بررسی ها می تواند آن ها را جستجو کند.
6. تنظیمات مربوطه را ذخیره نمائید.
نحوه نمایش تبلیغ با افزونه سایت لینک در گوگل بصورت زیر می باشد. در سمت راست تبلیغ با استفاده از افزونه بررسی ها نمایش داده شده است و تصویر سمت چپ تبلیغ بدون استفاده از افزونه تبلیغاتی می باشد.
افزودن افزونه های تبلیغ سایت لینک به جستجو کنندگان کمک می کند تا راحت تر به آنچه که می خواهند دسترسی داشته باشند. بهتر است سایت لینک شامل لینک صفحه تماس یا سفارش باشد. با فعال نمودن سایت لینک می توان حداقل 4 لینک به کمپین خود اضافه نمود.
1. سایت لینک جدید (new sitelink) اضافه کنید.
2. نوشته را برای لینک به سایت انتخاب کنید.
3. صفحه فرود که میتواند آدرس نهایی ما یا یک آدرس مقصد دیگر باشد را انتخاب کنید.
4. اگر از بین دستگاه ها، دستگاه موبایل اولویت داشته باشد می توانید این گزینه را انتخاب کنید.
5. در این قسمت می توان توصیفات اضافی را وارد نمود.
6. تنظیمات مربوطه را ذخیره نمائید.
هر چه تعداد سایت لینک های تعریف شده بیشتر باشد عملکرد تبلیغ نیز بهتر خواهد بود، در این حالت گوگل هر سایت لینکی که بیشترین ارتباط با مخاطبانتان را داشته باشد انتخاب می کند و نمایش می دهد.
نحوه نمایش تبلیغ با افزونه سایت لینک در گوگل بصورت زیر می باشد. در سمت راست تبلیغ با استفاده از افزونه لینک سایت نمایش داده شده است و تصویر سمت چپ تبلیغ بدون استفاده از افزونه تبلیغاتی می باشد.
با اضافه نمودن افزونه تماس ، شماره تلفن شما زیر تبلیغ نشان داده خواهد شد. اگر تماس تلفنی در کسب و کار شما تاثیر دارد با افزودن این افزونه به تبلیغاتتان، می توانید به مشتری این امکان را بدهید که در مدت زمان کوتاه با شما ارتباط برقرار کند.
در این حالت می توانید از انتقال تماس و گزارش تماس گوگل بهره مند شوید. اگر کسی تماس بگیرد، ابتدا با شماره گوگل تماس خواهد گرفت و سپس تماس به شماره شما منتقل میگردد. با این کار اجازه رهگیری مکالمات و مدت و مقدار مکالمات توسط گوگل ثبت می گردد.
1. تماس جدید را (new call) اضافه کنید.
2. در این قسمت شماره مورد نظر را وارد نمائید.
3. برای دریافت گزارش تماس می توان بر روی دکمه on کلیک کرد.
4. اگر از بین دستگاه ها، دستگاه موبایل اولویت داشته باشد می توانید این گزینه را انتخاب کنید.
5. تنظیمات مربوطه را ذخیره نمائید.
نحوه نمایش تبلیغ با افزونه سایت لینک در گوگل بصورت زیر می باشد. در سمت راست تبلیغ با استفاده از افزونه تماس نمایش داده شده است و تصویر سمت چپ تبلیغ بدون استفاده از افزونه تبلیغاتی می باشد.
با افزودن افزونه Callouts می توان نوشته توصیفی به تبلیغ خود اضافه نمود. نوشته های توصیفی می تواند شامل خدماتی باشد که شرکت شما را از سایر رقبا متمایز می کند، از جمله متن های توصیفی می توان به «حمل و نقل رایگان» یا «خدمات مشتری 24 ساعته» اشاره نمود.
1. یادداشت جدید را (new Callouts) اضافه کنید.
2. در این قسمت، متن توصیفی مورد نظر را وارد نمائید.
3. اگر از بین دستگاه ها، دستگاه موبایل اولویت داشته باشد می توانید این گزینه را انتخاب کنید.
4. تنظیمات مربوطه را ذخیره نمائید.
نحوه نمایش تبلیغ با افزونه Callouts در گوگل بصورت زیر می باشد. در سمت راست تبلیغ با استفاده از افزونه یادداشت نمایش داده شده است.
برای مطالعه مقالات بیشتر به مطالب آموزشی گوگل ادوردز مراجعه کنید و برای دیدن فیلم های آموزشی به فیلم های آموزشی گوگل ادوردز مراجعه کنید.
با عضویت در کانال تلگرامی تاپ ادورت از آخرین اخبار و تخفیفات باخبر شوید.