تبلیغات در گوگل و طراحی سایت

تاپ ادورت تمامی خدمات مربوط به سایت از جمله طراحی، بهینه سازی و تبلیغات را ارائه می دهد

تبلیغات در گوگل و طراحی سایت

تاپ ادورت تمامی خدمات مربوط به سایت از جمله طراحی، بهینه سازی و تبلیغات را ارائه می دهد

گوگل وبمستر تولز

در این مقاله قصد داریم مطالبی درباره ی گوگل وبمستر تولز یا همان کنسول سرچ گوگل ارائه دهیم. با مطالعه ی این مقاله شما اطلاعات کامل و مفصلی راجع به این امکان گوگل و اهمیت استفاده از آن فرا خواهید گرفت.

وبمستر کیست؟

وبمستر در لغت به معنای مدیر یا اداره کننده ی سایت گفته می شود. این شخص می بایست سیاست های کلی و استراتژی های مناسب و بهینه ای را برای سایت در نظر گیرد. وبمستر با انجام وظیفه ای که بر عهده دارد، کمک بسیاری در پیش برد اهداف سایت می کند. اغلب مدیران سایت از تمام تکنیک ها و روش های کد نویسی و طراحی سایت سر رشته دارند. آنها می بایست در زمینه ی تولید محتوا و سئوی آن نیز اطلاعات جامع و کاملی داشته باشند و در صورت بروز مشکل اقدام به رفع آن کنند. یکی از بزرگترین ویژگی های یک وبمستر به روز بودن و آپدیت بودن اوست.

گوگل وبمستر و ابزار هایش به عنوان همیاران وبمستر ها شناخته می شوند و به کمک آنها آمده اند.

گوگل وبمستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز (google webmaster tools) یک امکان رایگان از سمت شرکت گوگل می باشد. این ابزار به کسب و کار های مختلف اینترنتی و وب سایت ها کمک می کند که بهترین نتیجه را در سرچ گوگل داشته باشند. به عبارت استفاده از گوگل وبمستر امکان مدیریت بهتر سایت را برای شما به ارمغان می آورد، و شما را قادر می سازد تا مشکلات احتمالی سایت خود را برطرف سازید و برای همیشه رتبه ی خوبی در بین رقبا داشته باشید. همچنین این ابزار قدرتمند جهت مدیریت سئو سایت شما آمار دقیقی ارائه میکند که با این آمار میتوانید رقبا را بررسی کرده و پلن های بعدی خود برای سئو سایتتان را بچینید.

بهتر است بدانید، مدت زمان زیادی نیست که عنوان کنسول سرچ گوگل جایگزین نام گوگل وبمستر شده است.

کنسول سرچ گوگل قادر است اطلاعات، آمار و ارقام دقیقی از میزان بازدید کاربران از سایت را در اختیار شما بگذارد. برای استفاده از این امکان گوگل در گام اول می بایست سایت خود را در گوگل وبمستر تولز به ثبت برسانید. سپس برای استفاده از امکانات گوگل وبمستر وارد حساب کاربری مخصوص به خود شوید. برای استفاده ی بهتر و درست تر این این امکان گوگل، لازم است شما آموزش گوگل وبمستر تولز را فرا بگیرید.

گوگل وبمستر تولز

نحوه ی استفاده از گوگل وبمستر تولز

شما برای استفاده از امکان گوگل وبمستر تولز می بایست مراحلی را پشت سر بگذارید که در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم.

ایجاد اکانت گوگل

در قدم اول می بایست یک اکانت گوگل (gmail) به اسم خود بسازید تا بتوانید به کلیه ی امکانات و ابزار های گوگل به آسانی دسترسی داشته باشید. بعد از ساخت اکانت گوگل شما قادر خواهید بود از گوگل وبمستر و ابزار های آن بهره بگیرید.

جیمیل

۲)تنظیم حساب

در کنسول جدید جستجوی گوگل می‌توانید بر روی گزینه‌ی add a new property در نوار بالایی کلیک کنید:

گوگل سرچ کنسول

 

با کلیک روی دکمه‌ی Add a property می‌توانید وب‌سایتی که قصد اضافه کردنشان را دارید درج نمایید. مطمئن شوید که URL صحیح را وارد کرده‌اید، سپس اگر وب‌سایت http دارید عبارت http را هم همراه با www. یا بدون آن درج کنید. برای جمع‌آوری اطلاعات صحیح، لازم است تا نسخه‌ی صحیح را اضافه کنید:

اضافه کردن سایت در کنسول گوگل

وقتی وب سایت را اضافه کردید، باید از طرف گوگل بررسی شود که مالک آن سایت هستید یا خیر. چندین گزینه برای بررسی مالکیت شما وجود دارد.

احراز هویت

برای کاربران WordPress که از Yoast SEO استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم که از روش HTML tag استفاده کنند:

احراز هویت در گوگل وب مستر تولز

به آسانی می‌توانید این کد را کپی کرده و آن را در زبانه‌ی Webmaster tools در افزونه‌ی Yoast SEO درج کنید:

وردپرس و گوگل سرچ کنسول

بعد از ذخیره‌ی این، می‌توانید به کنسول جستجوی گوگل برگردید و بر روی دکمه‌ی Verify کلیک کنید تا تأیید شود. اگر همه چیز درست باشد، یک پیام موفقیت دریافت کرده و GSC [کنسول جستجوی گوگل] شروع به جمع‌آوری داده‌های سایتتان می‌کند.

امکانات گوگل وبمستر تولز برای کاربران

اکنون که حسابتان را ایجاد کرده‌اید، مرحله‌ی بعدی کدام است؟ خوب، الآن وقت آن است که به برخی از داده‌هایتان توجه کنید! ما برخی از گزارش‌ها و اطلاعات در دسترس را در ادامه‌ی این مقاله بررسی می کنیم.

performance کارایی

در زبانه‌ی performance می‌توانید صفحات و کلمات کلیدی که سایتتان براساس آن‌ها در گوگل رتبه‌بندی شده است را مشاهده کنید. در نسخه‌ی قدیمی گوگل سرچ کنسول می‌توانید داده‌های حداکثر تا ۹۰ روز قبل را مشاهده کنید، اما در نسخه‌ی جدید امکان مشاهده‌ی داده‌های تا ۱۶ ماه وجود دارد. به خاطر داشته باشید که این داده‌ها از لحظه‌ی ایجاد حساب در دسترس هستند.

اگر زبانه‌ی performance را به طور منظم بررسی کنید به سرعت می‌توانید کلمات کلیدی یا صفحاتی که به توجه یا بهینه‌سازی بیشتر نیاز دارند را مشاهده کنید. در زبانه‌ی performance فهرستی از پرس و جو ها، برگه ها، کشور ها یا دستگاه ها را مشاهده می‌کنید. هر کدام از این قسمت‌ها را می‌توان توسط تعداد clicks (تعداد کلیک هایی که کاربران انجام داده اند)، Total impression(میانگین نمایش سایت شما در جستجو ها)، average CTR (میانگین کسانی که سایت را در نتایج دیده اند و روی سایت کلیک کرده اند.)، average position (میانگین موقعیت شما در نتایج) یا مرتب‌سازی نمود. هر کدام از آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

زبانه نمایش در گوگل سرچ کنسول

  1. clicks

میزان کلیک‌ها بیان می‌کند که مردم چقدر بر روی وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کلیک کرده‌اند. این تعداد می‌تواند اطلاعاتی در مورد کارایی عنوان‌های صفحه و توصیفات غیرنمادین ارائه دهد؛ اگر افراد کمی بر روی نتیجه‌ی شما کلیک کرده باشند، نتیجه‌ی شما ممکن است در نتایج جستجو باقی نماند. بهتر است نتایج دیگر نشان داده شده در اطرافتان را بررسی کنید تا ببینید که چطور می‌توانید بخش‌های سایت را بهینه‌سازی کنید.

موقعیت نتیجه‌ی جستجو نیز بر تعداد کلیک‌ها اثرگذار است. اگر صفحه‌ی شما در ۳ صفحه‌ی اول صفحه نتایج قرار داشته باشد به طور خودکار کلیک‌های بیشتری را نسبت به صفحات بعدی نتایج جستجو دریافت خواهد کرد.

  1. impressions

Impressions [اشاره‌ها] بیان می‌کنند که سایت شما به طور کلی یا یک صفحه‌ی خاص از سایت شما در نتایج جستجو نشان داده شده است. برای مثال در حساب گوگل سرچ کنسول وب سایت شما، YOAST SEO یکی از کلمات کلیدی است که وب‌سایت شما برای آن رتبه دریافت می‌کند. تعداد اشاره‌های نشان داده شده بعد از این کلمه‌ی کلیدی نشان می‌دهد که وب‌سایت شما تا چه حد برای این کلمه‌ی کلیدی در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در آمده است.

برای مشاهده‌ی صفحاتی که ممکن است برای کلمه‌ی کلیدی خاصی، رتبه دریافت کرده باشند می‌توانید بر روی خط کلمه‌ی کلیدی، کلیک کنید. با انجام این کار برای کلمه‌ی کلیدی [Yoast SEO]، این کلمه‌ی کلیدی به عنوان یک فیلتر اضافه خواهد شد:

impressions

بعد از آن می‌توانید وارد زبانه‌ی pages شوید تا ببینید که در واقع کدام صفحات برای این کلمه‌ی کلیدی رتبه دریافت کرده‌اند. آیا این صفحات، همان‌هایی هستند که شما می‌خواسته‌اید برای آن کلمه‌ی کلیدی رتبه دریافت کنند؟ اگر این طور نیست، شاید لازم باشد تا صفحه‌ای که می‌خواهید رتبه دریافت کند را بهینه‌سازی کنید. در مورد نوشتن محتوای بهتر حاوی کلمه‌ی کلیدی در آن صفحه، اضافه کردن پیوندهای داخلی از صفحات مرتبط یا پست‌هایی در صفحه، بارگذاری سریع‌تر صفحه و… فکر کنید.

  1. Average CTR

CTR-Click به شما در مورد درصد افرادی که وب‌سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده کرده‌اند و بر روی وب‌سایت شما کلیک کرده‌اند، اطلاعاتی ارائه می‌دهد. شاید بدانید که رتبه‌بندی بیشتر، منجر به نرخ‌های کلیک شدن بیشتر می‌شود.

با این حال چیزهایی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش CTR انجام دهید. برای مثال، می‌توانید توصیف غیرنمادین خود را نوشته و آن را جذاب‌تر نمایید. وقتی این توصیف شما برجسته‌تر از نتایج دیگر شد، مردم بیشتری بر روی نتیجه‌ی شما کلیک کرده و این امر سبب افزایش CTR می‌شود. به خاطر داشته باشید اگر در اولین صفحه، رتبه‌بندی نکنید، اثر بزرگی مشاهده نخواهید کرد. شاید لازم باشد تا در ابتدا چیزهای دیگری را برای ارتقای رتبه‌بندیتان امتحان کنید.

  1. میانگین موقعیت average position

آخرین مورد این فهرست Average position است. این به شما می‌گوید که کدام میانگین رتبه‌بندی یک کلمه‌ی کلیدی یا صفحه‌ی خاص، در دوره‌ی زمانی انتخابی شما قرار دارد. البته، این موقعیت همواره قابل اطمینان نیست چرا که افراد بیشتر، نتایج متفاوتی را دریافت می‌دارند. به نظر می‌رسد گوگل به بهترین شکل متوجه شده که کدام یک از نتایج، بهترین تطابق را برای بازدیدکننده دارند. با این حال، این شاخص همچنان نشان می‌دهد که آیا کلیک‌ها، اشاره‌ها و میانگیم CTR، قابل توصیف هستند یا خیر.

پوشش شاخص

یکی از زبانه‌های فنی‌تر اما بسیار ارزشمندتر در کنسول جستجوی گوگل، زبانه‌ی Index Coverage است. این بخش نشان می‌دهد که چه تعداد صفحه در شاخص گوگل از زمان آخرین به روزرسانی قرار دارند، چه تعداد صفحه این طور نیستند .و چه خطاها و هشدارهایی موجب دشواری شاخص‌گذاری گوگل می‌شوند.

Index Coverage

بهتر است این زبانه را به طور منظم بررسی کنید تا ببینید کدام خطاها و هشدارها در وب‌سایت شما آمده است. با این حال، وقتی گوگل خطاهای جدیدی را پیدا کرد، ممکن است اخطارهایی در این زمینه دریافت کنید. وقتی این اخطارها را دریافت کردید می‌توانید در این‌جا خطا را با جزئیات بیشتر مشاهده نمایید.

می‌توانید خطاهای ایجاد شده در زمان مثلاً عدم کارکرد صحیح هدایت مجدد یا یافتن یک کد شکسته یا صفحات خطا در تم توسط گوگل، را پیدا کنید.

باکلیک بر روی پیوند، می‌توانید خطا را با جزئیات بیشتر تحلیل کنید تا متوجه شوید که کدام URLهای خاص، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. وقتی خطا را رفع کردید می‌توانید را به عنوان ترمیم شده علامت بزنید تا مطمئن شوید که گوگل بار دیگر URL را بررسی می‌کند:

Index-Coverage-2

چند نکته وجود دارد که باید در زمان بررسی گزارش‌های پوشش همواره مدنظر داشته باشید:

  • اگر محتوای جدیدی می‌نویسید، صفحات شاخص شده‌ی شما باید یک عدد افزایشی ثابت باشند. این دو مورد را به شما می‌گوید: گوگل می‌تواند سایت شما را شاخص‌ کند و سایتتان را با افزودن محتوا، زنده نگه داشته‌اید.
  • مراقب افت‌های ناگهانی باشید! این یعنی گوگل در دسترسی به (تمام) سایت شما دچار مشکل شده است. چیزی ممکن است گوگل را مسدود کرده باشد، آیا txt تغییر یافته یا سرور از کار افتاده: باید به دنبال آن باشید!
  • افت‌ و خیزهای ناگهانی (و غیرمنتظره) در نمودار می‌توانند به این معنی باشند که مشکلی در مورد محتوای مضاعف (مثل www و غیر www، معیارهای اشتباه و…)، به طور خودکار صفحاتی را ایجاد کرده یا حتی هک کرده است.

پیشنهاد ما این است که این شرایط را از نزدیک بررسی کرده و خطاها را به سرعت رفع کنید چرا که تعداد زیاد خطاها می‌توانند به معنی کیفیت پایین (نگهداری ضعیف) برای گوگل باشند.

AMP

در پایین Index coverage، می‌توانید زبانه‌ی AMP را پیدا کنید. AMP به معنی صفحات موبایل شتاب گرفته می‌باشد: صفحات موبایل با روشن شدن سریع. اگر AMP را برای وب‌سایت خود تنظیم کنید می‌توانید خطاهار را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید. در این بخش می‌توانید صفحات معتبر AMP، صفحات معتبر دارای هشدار و خطاها را مشاهده کنید:

 

amp موبایل

در پایین نمودار، مسائل فهرست‌بندی شده‌اند. اگر روی یکی از مسائل کلیک کنید می‌توانید URLهای تحت تأثیر را مشاهده کنید. درست مثل بخش شاخص گوگل سرچ کنسول، اگر مسئله‌ای را برطرف نمودید، می‌توانید ترمیم خود را اعتبارسنجی کنید.

پست‌‌گذاری شغلی Job Postings

با این زبانه می‌توانید آزادی‌های شغلی خود را فهرست‌بندی کرده و کارایی آن‌ها را دنبال کنید. اگر هرگونه مشکلی وجود داشته باشد، آن‌ها را در این‌جا می‌بینید. این مهم‌ترین خصوصیت گوگل وبمستر تولز نیست، اما می‌تواند برای شرکت‌ها یا وب‌سایت‌های خاص ارزشمند باشد.

پست گذاری شغلی در وب مستر تولز

رویدادها events

در این بخش، بازخورد مفیدی در مورد افزایش ساخت یافته‌ی رویدادها فراهم شده است. ممکن است تگ‌گذاری صحیح رویدادها دشوار باشد برای همین، این گزینه می‌تواند گزارش بسیار مفیدی برای یافتن جایی باشد که در آن به جزئیات پیچیده نظیر تاریخ‌ها و موقعیت‌ها نیاز دارید!

رویداد

نقشه‌ی سایت sitemaps

یک نقشه سایت XML، مثل نقشه‌ی مسیر برای تمام صفحات و پست‌های مهم وب‌سایت شما می‌باشد. ما فکر می‌کنیم هر وب‌سایتی از داشتن آن سود می‌برد. آیا افزونه‌ی Yoast SEO ما در وب‌سایت شما در حال اجرا است؟ پس شما به طور خودکار یک نقشه سایت XML دارید. در غیر این صورت پیشنهاد ما ایجاد یک نقشه سایت است تا گوگل بتواند مهم‌ترین صفحات و پست‌های شما را به سادگی پیدا کند.

در زبانه‌ی XML Sitemap کنسول جستجوی گوگل می‌توانید به گوگل بگویید که نقشه سایت XML شما در کجای سایت قرار دارد:

ثبت نقشه سایت در گوگل وبمستر تولز

پیشنهاد ما این است که هر کسی URL مربوط به نقشه سایت XML خود را در گوگل وبمستر تولز وارد کند تا گوگل راحت‌تر بتواند آن را پیدا کند. به علاوه اگر نقشه‌ی سایت خطا داشت یا اگر برخی صفحات شاخص‌گذاری نشده باشند، به سرعت می‌توانید آن‌ها را ببینید. این مطلب را به طور مرتب بررسی کنید، مطمئن شوید که گوگل قادر است به درستی نقشه سایت XML شما را پیدا کرده و بخواند.

ما پیشنهاد می‌کنیم که به طور مرتب قسمت نقشه‌ی سایت XML را در افزونه‌ی ما بررسی کنید تا آن نوع پست‌ها یا طبقه‌بندی‌ها که در نقشه سایتتان گذاشته‌اید را مدیریت کنید.

پیوندها

در پیوندها در بخش سایت می‌توانید ببینید که چه تعداد پیوند از سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما اشاره دارند. از آن گذشته، می‌توانید ببینید که پیوندهای وب‌سایت کدامند، چه تعداد لینک هستند که وب‌سایت آن‌ها حاوی وب سایت شما هستند و این که چه متن‌های دستگیره‌ای بیشترین پیوند را به وب سایت شما دارند. این‌ها می‌تواند اطلاعات ارزشمندی باشد چرا که پیوندها هنوز هم برای SEO بسیاراهمیت دارند.

لینک های داخلی در گوگل وبمستر تولز

در پیوندهای داخلی می‌توانید بررسی کنید که کدام صفحات وب‌سایت شما بیشترین پیوند را از دیگر نقاط در سایت دریافت کرده‌اند. این فهرست می‌تواند برای تحلیل منظم ارزشمند باشد چرا که شما می‌خواهید مهم‌‌ترین صفحات و پست‌ها که بیشترین پیوندهای داخلی را دریافت کرده‌اند را شناسایی کنید. با این کار، مطمئن می‌شوید که گوگل می‌تواند اساس وب‌سایت شما را درک کند.

لینک سازی در گوگل وبمستر تولز

قابلیت استفاده موبایل

زبانه‌ی قابلیت استفاده موبایل در این قسمت به شما مسائل مرتبط با قابلیت استفاده با وب سایت موبایل یا با صفحات موبایل خاص را نشان می‌دهد. از آن‌جایی که ترافیک موبایل در کل دنیا در حال افزایش است، پیشنهاد می‌کنیم که این قسمت را به طور مرتب بررسی کنید. اگر سایت موبایل شما، کاربرپسند نباشد، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به سرعت آن را ترک می‌کنند.

موبایل وبمستر تولز

امنیت و فعالیت‌های دستی

زبانه‌ی فعالیت‌های دستی آن جایی است که شما نمی‌خواهید هر چیزی را در آن ببینید. اگر سایت شما توسط گوگل جریمه شده باشد، اطلاعات بیشتری را در این‌جا خواهید دید. اگر سایت شما تحت تأثیر یک فعالیت دستی باشد، پیامی را هم از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.

لینک سازی دستی در گوگل وبمستر تولز

تعدادی طرح وجود دارد که منجر به ایجاد این نوع جریمه‌ها می‌شوند:

شما دارای پیوندهای غیرطبیعی / خریداری شده می‌باشید

مطمئن شوید که پیوندها برای سایت شما یا از سایت شما، دارای ارزش باشند نه این که فقط برای SEO ارزشمند باشند. بهتر است پیوندها به محتوای مرتبط و ارزشمند برای خوانندگان شما باشند.

سایت شما هک شده است

پیامی مبنی بر این که سایت شما احتمالاً توسط شخص ثالثی هک شده است. گوگل ممکن است سایت شما را به صورت سایت خطرناک برچسب‌گذاری کرده یا این که رتبه‌بندی‌های شما را کاهش دهد.

چیزی را از گوگل مخفی کرده‌اید

اگر «فریبکاری» کنید (یعنی عمداً چیزی متفاوت با محتوای کاربران را به منظور فریب آن‌ها نمایش دهید)، یا از ارجاع‌های فریبکارانه (مثل پنهان کردن URLهای مرتبط ) استفاده کنید آن‌گاه قوانین وب‌مستر گوگل را نقض کرده‌اید.

اسپم ساده

محتوای تولید شده به شکل خودکار، محتوای به درد نخور و فریبکاری توافقی می‌تواند سبب شود که گوگل سایت شما در فهرست سیاه قرار دهد.

علامتگذاری ساخت یافته‌ی اسپم‌دار

اگر سایت شما پر از محتوای به درد نخور و تکه تکه برای عناصر نامرتبط بسیار زیاد در یک صفحه باشد، یا محتوایی که برای کاربران مخفی است، علامتگذاری شده باشد، این می‌تواند به عنوان اسپم‌دار در نظر گرفته شود. آن چیزی که ضروری است و نه هر چیزی که ضروری است را علامتگذاری کنید.

خصوصیاتی که در نسخه‌ی جدید کنسول جستجوی گوگل وجود ندارند

همانطور که ممکن است توجه کرده باشید، تمام خصوصیات در نسخه‌ی جدید کنسول جستجوی گوگل قرار نگرفته‌اند. گوگل نشان می‌هد که این امر می‌تواند به دو دلیل باشد: آن‌ها روش بهتری برای ارائه‌ی داده‌ها پیدا کرده‌اند یا این که همچنان در حال انتقال خصوصیت به نسخه‌ی جدید هستند. همانطور که قبلاً گفتیم ما این پست را در زمانی که فرایند انتقال انجام شد، به روزرسانی می‌کنیم.

نسخه ی قدیمی گوگل سرچ کنسول همچنان برای همه در دسترس است. بنابراین چرا باید گاهی اوقات به نسخه‌ی قدیمی برگردید؟ ما فهرستی از خصوصیات که در نسخه‌ی جدید آورده نشده‌اند اما می‌شود به آن‌ها نگاهی انداخت را در زیر آورده‌ایم.

ظاهر جستجو

از قسمت “ظاهر جستجو” در کنسول جستجوی قدیمی Google ، ویژگی های زیر را در نسخه جدید از دست می دهیم: “داده های ساختاری” ، “کارت های غنی” ، “اطلاعات برجسته” و “پیشرفت های HTML”.

اگر داده‌های ساخت یافته‌ای را به وب‌سایت خود اضافه کرده‌اید بهتر است تا زبانه‌ی داده‌های ساخت یافته را در نسخه‌ی قدیمی به طور مرتب بررسی کنید. در این‌جا می‌بینید که آیا تمام داده‌های ساخت یافته توسط گوگل تشخیص داده شده‌اند یا خیر و خطاهای موجود هم آورده شده‌اند. اگر داده‌های ساخت یافته‌ای را به طور مشترک برای کارت‌های غنی اضافه کرده‌اید، می‌توانید خطاها را در زبانه‌ی کارت‌های غنی مشاهده کنید. مشخص کننده‌ی داده‌ها را می‌توان برای علامتگذاری صفحات بدون داشتن کد، مورد استفاده قرار دهید.

در آخرین خصوصیت از دست رفته از زبانه‌ی ظاهر جستجو ارتقاهای HTML است که به سادگی می‌توانید برای مثال عناوین تکراری را عناوین بسیار کوتاه که می‌توانند بهبود یابند را مشاهده کنید. این‌ها فهرستی هستند که به سادگی می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید: بهینه‌سازی عناوین و توصیفات غیرنمادین که می‌توانند رتبه‌بندی و CTR شما را افزایش دهند.

هدف‌گذاری بین‌المللی

زبانه‌ی هدف‌گذاری بین‌المللی برای وب‌سایت‌هایی اهمیت دارد که دارای صفحاتی به زبان‌های مختلف هستند و افراد هدف آن‌ها در کشورها یا نواحی مختلف قرار دارند. وقتی hreflang را در وب‌سایت خود پیاده‌سازی کردید، می‌توانید خطاها را در این بخش از کنسول جستجوی گوگل مشاهده کنید.

وضعیت کند شدن

در زبانه‌ی کند شدن [crawl] می‌توانید قسمت‌های خطاهای کند شدن، وضعیت کند شدن، واکشی مثل گوگل، آزمایش کننده‌ی robots.txt، نقشه‌ی سایت و پارامترهای URL را مشاهده کنید.

این طور به نظر می‌رسد که شما می‌توانید برخی خطاهای کند شدن را در زبانه‌ی پوشش شاخص جدید مشاهده کنید اما اگر به حساب خود نگاه کنیم، تمام خطاهای کند شدن را در نسخه ی جدید نمی‌بینیم. این یعنی آن که لازم است تا خطاهای کند شدن را همچنان در نسخه‌ی قدیمی گوگل سرچ کنسول بررسی کنید. وقتی یک خطای کند شدن را رفع کردید می‌توانید آن را به عنوان ترمیم شده علامتگذاری کنید. وضعیت کند شدن هم وجود ندارد و بنابراین می‌توانید آن را هم در نسخه ی قدیمی مشاهده کنید.

وضعیت کند شدن چیزهایی در مورد این که چند صفحه در طی روز کند شده‌اند، چند کیلوبایت دانلود در طی یک روز و چقدر زمان برای دانلود یک صفحه صرف شده است را به شما نشان می‌دهد. اگر یکی از نمودارها به شکل کاهشی در آید، می‌دانید زمان آن است که کاری برایش انجام دهید.

خصوصیت واکشی مثل گوگل به شما فرصت می‌دهید تا ببینید آیا گوگل قادر به دسترسی صحیح به صفحه‌ی خاصی هست یا خیر، تا چه حد به شکل صحیح صفحه را ارائه می‌دهد و آیا منابع مسدود شده‌ای هم در صفحه هست یا خیر. می‌توانید صفحات خود را هم بر روی رایانه‌ی رومیزی و هم برای موبایل تست کنید تا اختلافات بین این دو را هم مشاهده کنید.

آزمایش کننده‌ی robots.txt برای افزودن robots.txt شما و برای آزمایش این که آیا تمام خطاها یا هشدارها ظاهر می‌شوند یا خیر ایجاد شده است. شما همچنین می‌توانید URLهای خاص را برای بررسی این که آیا مسدود هستند یا خیر، اضافه کنید.

نقشه‌های سایت نیز به نسخه‌ی جدید کنسول جستجوی گوگل اضافه شده‌اند بنابراین به آخرین خصوصیت از زبانه‌ی کند شدن می‌رسیم: پارامترهای URL. در قسمت پارامترهای URL می‌توانید پارامترهایی را برای وب‌سایت خود اضافه کرده و به گوگل بگویید که چطور باید با آن‌ها کار کند. اگر بخواهید از این مورد استفاده کنید، بهتر است تا راهکارها را به دقت مطالعه کنید. فقط به اضافه کردن برخی پارامترها برای آن که ببینید چه اتفاقی می‌افتد اکتفا نکنید. این امر می‌تواند موجب بروز چندین مسئله برای SEO سایت شما شود.

مسائل امنیتی گوگل وبمستر تولز

آخرین ولی نه کم اهمیت‌ترین: در زبانه‌ی مسائل امنیتی وقتی وب سایت شما به نظر دارای یک مشکل امنیتی باشد، اخطاری را دریافت می‌کنید.

اهمیت استفاده از گوگل وبمستر

در ادامه قرار است دلایل و اهمیت استفاده از گوگل وبمستر ارائه شود. این موارد عبارت اند از:

  • کنسول سرچ گوگل ما را از اینکه گوگل به سایت ما دسترسی دارد، مطلع و مطمئن می سازد.
  • امکان مانیتور کردن اطلاعاتی که می خواهیم در صفحه ی سرچ گوگل به صورت گرافیکی نمایش دهیم توسط این ابزار فراهم می شود.
  • یکی دیگر از مهم ترین دلایل استفاده از این ابزار، کمک به حفظ و نگهداری سایت می باشد. علاوه بر این مورد به بالا رفتن کارایی و اثر بخشی سایت در موتور جست و جوی گوگل کمک می کند.
  • نمایش دادن و مانیتور کردن مشکلات امنیتی از قبیل اسپم ها.
  • استفاده از این ابزار این امکان را برای شما فراهم می سازد که متوجه شوید، موتور جست و جوی گوگل به چه صورت شما را می بیند.
  • گوگل وبمستر تولز ، به شما نشان می دهد که کدام پرس و جوها و سرچ ها بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرند. شما می توانید با استفاده از این کلید واژه ها ترافیک بیشتر و بازدید بیشتری از سایت کسب کنید.
  • از دیگر مزیت های استفاده از این ابزار گوگل این است که به شما نمایش می دهد که آیا محصولات و محتوای ارائه شده در سایت شما به صورت متمایز در موتور جست و جوی گوگل به نمایش در می آید یا خیر.
  • این ابزار گوگل می تواند شما را مطلع سازد از سایت هایی که جهت رشد سئوی خود به سایت شما لینک زده اند.

آموزش گوگل وبمستر تولز

همان طور که قبلا هم اشاره شد، استفاده از کنسول سرچ گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار گرداننده های سایت قرار دهد. این اطلاعات و این آمار و ارقام در نهایت به آنها کمک می کند که سایت خود را به سادگی بهینه سازند و رتبه ی سئوی سایت خود را افزایش دهند. یکی از اطلاعاتی که کنسول سرچ گوگل در اختیار شما قرار می دهد، میزان کلیک هایی است که گوگل به هنگام نمایش سایت شما از سمت کاربران دریافت کرده است. این کلیک ها میزان ورودی از گوگل سایت شما را به نمایش می گذارد. هر چه قدر بتوانید آمار این کلیک ها را بالا ببرید میزان بازدید از سایت نیز افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این مورد، گوگل وبمستر تولز این امکان را برای شما فراهم می آورد که صفحات مشکل دار و معیوب سایت خود را شناسایی نمایید و درصدد رفع آن مسائل اقدام نمایید تا رتبه ی سایت بهبود یابد. پس می توان گفت که آموزش گوگل وبمستر تولز از ضروریاتی است که هر وبمستر و سئو کاری می بایست فرا گیرد.

آیا تاکنون از کنسول جستجوی گوگل برای وب سایت خود استفاده کرده‌اید؟ اگر این طور نیست، حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک حساب ایجاد کنید تا بتوانید شروع به جمع‌آوری اطلاعات در مورد وب‌سایت خود نمایید. آیا فکر می‌کنید چیزی از قلم افتاده است؟ می‌توانید پیام بگذارید.

آژانس برندینگ چیست؟ چگونه به برند سازی کمک میکند؟

 در این مقاله قصد داریم در مورد آژانس برندینگ مطالب جامع و کاملی ارائه دهیم. امید است با مطالعه ی این مطالب اطلاعات مفیدی در زمینه ی آژانس برندینگ، برند سازی، اهمیت برند، چگونگی برند سازی و مزایای یک برند خوب بدست آورید.

برند چیست؟

برند نام تجاری یک محصول و یا خدمت به شمار می آید. این نام می بایست نشان دهنده ی کلیت و ماهیت کار باشد. نام تجاری یا همان برند، تنها به این معنی نیست که تجارت شما در بین رقبایتان منحصر به فرد است. بلکه برند یک نشانه از شما در حیطه ی فعالیتتان می باشد. این برند است که برای شما اعتبار ایجاد می کند و باعث شناسایی راحت تر محصول شما از محصول رقیب توسط کاربر می شود.

در انتخاب برند می بایست حساسیت های خاصی به خرج داد؛ چرا که اگر برند به خوبی انتخاب شود می تواند یک تصویر ذهنی از کار شما برای شنونده به تصویر کشد. برند لزوما نباید یک طرح یا لوگو باشد. گاهی یک صدا یا آوا می تواند برند کار شما به حساب بیاید. چگونگی انتخاب برند و نحوه ی انتقال مفاهیم آن به مشتری توسط آژانس برندینگ محقق می شود.

برند چیست

آژانس برندینگ چیست؟

آژانس برندینگ در واقع موسسه ای است که شما را در انتخاب، ایجاد و توسعه ی برند خود یاری و مشورت می دهد. برند سازی شامل مراحلی است که بسیار تخصصی می باشند. آژانس برندینگ باکمک در ایجاد کردن یک برند محبوب در بین کاربران و حتی رقبا، گامی بلند در جهت پیشرفت تجارت شما و افزایش سود آوری شما بر می دارد.

اصولا آژانس برندینگ ها از استراتژی های برند سازی در جهت ایجاد و توسعه ی یک برند کمک می گیرند. در ادامه به توضیح این استراتژی ها می پردازیم.

استراتژی های برندینگ چیست؟

از مهم ترین کار های یک آژانس برندینگ استفاده از استراتژی های برند سازی در فرایند ایجاد و توسعه ی یک برند می باشد. این استراتژی ها عبارت اند از:
[one_second]

طوفان فکری

یک آژانس برندینگ تخصصی در اولین گام برای ایجاد یک برند، ایده هایی را که می توانند یک نام شایسته و مناسب برای معرفی کسب و کار شما باشند، جمع آوری می کنند. مرحله ی بعد از این طوفان فکری، انتخاب بهترین ایده از میان ایده های ارائه شده است. این مرحله از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است چراکه پایه و اساس اولیه ی برند در این مرحله مشخص می شود.
[/one_second]

[one_second]طوفان فکری برند سازی[/one_second]


نحوه ی ارائه ی برند

در این استراتژی شما می بایست مشخص نمایید که قرار است پیام برند شما از چه طریق به گوش مخاطب برسد. آیا تمایل دارید از طریق تبلیغات اینترنتی به معرفی محصول خود بپردازید و یا اینکه می خواهید از طریق بازاریابی در شبکه های اجتماعی در فیسبوک، اینستاگرام و… به انجام این کار بپردازید. بهترین بستر تبلیغ در اینترنت، گوگل میباشد که با استفاده از تبلیغات گوگل میتوانید از این امکان بهره مند شوید.

مشخص کردن پیام برند از استراتژی های آژانس برندینگ

در این استراتژی آژانس برندینگ به شما کمک می کند تا برندی بسازید که پیام و محتوای آن بسیار جذاب و گیرا باشد. تمام تلاش آژانس برندینگ این است که نامی برای تجارت شما برگزیند که در ذهن مخاطب نفوذ کند و ماندگار بماند. این نام تجاری هرچه ساده تر و خوش آوا تر باشد، یقینا تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

مراحل برند سازی توسط آژانس برندینگ

یک آژانس برندینگ حرفه ای زمانی که اطلاعات کافی را در رابطه با کسب و کار شما و چگونگی توسعه ی یک برند در آن حوزه را بدست آورد، می بایست برند سازی را آغاز نماید. در ادامه به تشریح مراحل برند سازی توسط آژانس برندینگ می پردازیم.

طراحی لوگو

از مهم ترین اقدامات آژانس برندینگ، طراحی لوگو می باشد. در این مرحله طراحان با استفاده از اطلاعاتی که صاحبان کسب و کار و مدیران راجع به نوع فعالیت و هدف کسب وکار به دست آورده اند دست به طراحی لوگو می زنند. این طراحی ها می بایست بسیار خلاقانه و چشم نواز با رنگ های جذاب باشد. هرچه از طرح های ساده تر برای طراحی لوگو استفاده شود شانس ثبت شدن این لوگو در ذهن مشتری بیشتر می شود.

طراحی برند آژانس برندینگ

انتخاب شعار برای برند

آژانس برندینگ یک شعار متناسب با لوگوی برند شما طراحی می کند. این شعار می بایست مکمل لوگوی برند باشد تا تاثیر گذاری آن دو چندان شود. شعار های ارائه شده توسط تیم آژانس برندینگ، کوتاه و آهنگین می باشند. نکته ی مهم این است که آژانس برندینگ می بایست به طور دقیق با تمامی جوانب کسب و کار مورد نظر آشنایی داشته باشد تا بتواند بهترین نام تجاری و شعار را برای آن برگزیند. در انتخاب شعار باید به این نکته نیز توجه شود که کلامی غیر واقعی و اغراق آمیز گفته نشود بلکه هر آنچه هست با بیانی شیوا و دلنشین برای مخاطب عرضه شود.

ارائه ی برند

در این مرحله آژانس برندینگ، نام تجاری طراحی شده را در معرض دید مخاطبان قرار می دهد. این اتفاق به این صورت است که نام تجاری و لوگوی طراحی شده برای عده ای به نمایش گذاشته می شود. سپس از این افراد خواسته می شود که احساس خود را نسبت به این نام بیان کنند. این اتفاق خود یک آزمون و خطا برای درصد درستی انتخاب نام تجاری توسط آژانس برندینگ می باشد.

توسعه برند

در این مرحله آژانس برندینگ با تحلیل یافته های خود از احساسات جامعه ی هدف نسبت به نام تجاری و لوگوی مشخص شده، تصمیمات نهایی را اتخاذ می کند. اگر نتایج حاصله مثبت بود اقدام به همگانی سازی و توسعه ی برند می کند. در غیر این صورت می بایست مراحل قبل تکرار شوند تا نتایج مطلوب حاصل گردنند. نتیجه ی این اقدامات دستیابی به یک برند است که می تواند به عنوان شناسنامه ی یک کار شناخته شود. هرچه دقت و ظرافت بیشتری در انتخاب این نام تجاری بیشتر باشد، به تبع ماندگاری این برند در ذهن مشتری بیشتر است.

نکات مهم جهت انتخاب یک نام تجاری خوب

آژانس برندینگ ها به شما نکاتی را گوش زد می کنند که رعایت و توجه به آن ها می تواند شما را در داشتن یک نام تجاری و برند مناسب یاری دهد. یکی از این نکات مهم توجه به نشان تجاری است. به زبان ساده نشانه ی تجاری همان لوگو یا طرح انتخابی برای شناسایی بهتر محصول است. پیام برند یکی دیگر از مواردی است که موجب می شود که کسب وکار شما به صورت بهتر و رسا تری برای مشتری معرفی شود. به عبارت دیگر پیام برند یک جمله ی کوتاه و شفاف است که کلیت فعالیت و کار شما را بیان می کند. به طور مثال برند امرسان توسط جمله ی زیبا، جادار و مطمئن توضیح داده شده است.

آژانس برند

باید به این نکته توجه کرد که یک نام تجاری و یا برند به تنهایی نمی تواند حافظ اعتبار یک کسب و کار به شمار آید. بلکه تمام اعمال و رفتاری که مشتری از فروشنده و کارمندان شما می بیند می تواند تاثیر زیادی در اعتبار بخشیدن به کسب و کار داشته باشد. به طور مثال نحوه ی صحبت کردن کارمندان شما در پشت تلفن با مشتری، در شکل گیری یک تصویر ذهنی مثبت و یا منفی از جو کار و فعالیت شما موثر است. توجه داشته باشید که آنچه در شعار تجاری خود به آن اشاره کرده اید توسط رفتار شما و کارمندانتان نقض نشود. در صورت بروز این اتفاق اعتماد مشتری نسبت به برند از بین می رود و صاحب آن کسب و کار را یک دروغگو به شمار می آورد.

تبلیغات ویدئویی

در این مقاله ما قصد داریم درباره ی یکی از موثر ترین و رایج ترین راه های تبلیغات یعنی تبلیغات ویدئویی مطالبی را برای شما عنوان کنیم. همچنین قرار است درباره ی اهمیت تبلیغات ویدئویی و انواع آن مطالب مفید و مختصری ارائه شود.

اهمیت تبلیغات چیست؟

به طور کلی می توان این طور عنوان کرد که تبلیغات یک ابزار مفید برای شناساندن هر چیز و یا هر محصولی به شمار می آید. اکثر مدیران برای رونق گرفتن کسب و کارشان از انواع مختلف شیوه های تبلیغاتی کمک می گیرند. به طور کلی می توان گفت که اگر راه های تبلیغات نباشند، یک محصول جدید به سختی می تواند به مشتری معرفی و عرضه شود. به طور مثال اگر یک مغازه ی فروش قطعات الکترونیکی در یک خیابان کم رفت و آمد وجود داشته باشد، می تواند با صرف اندکی هزینه در سطح محله و یا شهر به معرفی و تبلیغ محصول خود بپردازد.
تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی چیست؟

تبلیغات انواع متعددی دارد. به طور مثال تبلیغات می تواند به صورت متنی، دیوار نویسی، صوتی، اینترنتی مثل تبلیغات تلگرام، تبلیغات در گوگل و یا تبلیغ ویدئویی باشد. یکی از موثر ترین و زود بازده ترین نوع تبلیغات، تبلیغات ویدئویی می باشد. در این شیوه ی ارائه و معرفی محصول حجم زیادی از اطلاعات در مدت زمان کوتاهی به مخاطب منتقل می شوند. این اطلاعات در قالب یک ویدئوی چند ثانیه ای تا چند دقیقه ای برای مخاطب به نمایش در می آید.

طراحی جذاب و گیرای این ویدئو های تبلیغاتی باعث شده اند که مخاطب به چشم یک سرگرمی و تفریح به آن ها نگاه کند. طبق تحقیقات صورت گرفته، نزدیک به ۷۷ در صد از مردم جهان به صورت روزانه بیشتر از یک ساعت از زمان خود را صرف تماشای تبلیغات ویدئویی می کنند. این آمار برگرفته از کلیه ی فضاهای مجازی موجود از جمله: اینستاگرام، یوتیوب و سایر شبکه های اجتماعی می باشد.

تاثیر تبلیغات ویدئویی بر مخاطب

طراحی تبلیغات ها باید بسیار هوشمندانه و دقیق اتفاق بیافتد. هر تبلیغات می بایست دارای یک سناریو و موضوع مرتبط با محصول و یا کسب و کار باشد. هرچه ویدئو ها جذاب تر طراحی شوند، مخاطب بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد. نتیجه ی این همراهی مخاطب با تبلیغات سرانجام منجر به ایجاد احساس نیاز در ذهن مخاطب می کند. بسیاری از برند های معروف برای بازاریابی محصول خود هزینه های هنگفتی را صرف ساخت ویدئوی تبلیغاتی می کنند. این برند ها برای همراه کردن بهتر مخاطب با خود اغلب از یک تم خاص در طراحی ویدئو ها استفاده می کنند.

ویدئو مارکتینگ

یکی از استراتژی های نوین در دیجیتال مارکتینگ، حوزه ی ویدئو مارکتینگ است. موفق شدن در حوزه ی ویدئو مارکتینگ نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی است. به طور مثال گفته شده است که مدت زمان پخش تبلیغات ویدئویی نباید بیش تر از ۱۵ ثانیه باشد. طبق آمار بدست آمده، این طور عنوان شده است که بیشتر از ۴۰ درصد تماشاگران ویدئوی تبلیغاتی پس از گذشت ۱۷ تا ۲۰ ثانیه به ادامه ی ویدئو توجهی نمی کنند. این آمار نشان می دهد که سختی تبلیغات از طریق ویدئو مارکتینگ تا چه حد بالاست. چرا که در یک تبلیغات ویدئویی شما تنها ۱۵ ثانیه زمان دارید تا مخاطب را جذب، همراه و وادار به خرید محصول نمایید.
ویدئو مارکتینگ

چرا تبلیغات ویدئویی را انتخاب می کنیم؟

انسان ها اکثرا با محتوای تصویری و ویدئویی بیشتر از متون نوشتاری ارتباط برقرار می کنند. فیلم ها و ویدئو ها قادرند به طور قابل توجهی احساست مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. درک مطلب از طریق تصاویر و ویدئو ها به قدری ساده است که حتی کودکان می توانند برداشت درستی از محتوای یک ویدئو داشته باشند. پس توصیه می شود که اگر در حوزه کودک و نوجوان مشغول به فعالیت هستید برای معرفی محصول خود حتما از تبلیغات ویدئویی استفاده کنید. از آنجایی که ویدئو های تبلیغاتی اکثرا ریتمیک و پر از رنگ و لعاب اند می توانند برای کودکان جذاب باشند. کودکان با قدرتی که دارند می توانند والدین شان را مجاب به خرید آن محصول کنند.

استفاده از تبلیغات ویدئویی در چه کسب و کاری مناسب است؟

درست است که تا اینجای مقاله از مزایا و ویژگی های مثبت تبلیغات ویدئویی گفته شد اما باید این موضوع را نیز در نظر داشت که این روش تبلیغاتی برای تمامی کسب و کار ها نمی تواند مفید باشد. به طور مثال اگر شما در حوزه تجهیزات و ابزار آلات صنعتی مشغول به فعالیت هستید به دلیل نوع و شرایط کار نمی شود در یک ویدئو چند ثانیه ای به معرفی تمامی جزییات ابزار پرداخت.

برای همین توصیه می شود در این قبیل حوزه ها از محتوای متنی و علمی برای ارائه محصول استفاده شود. برعکس در حوزه پوشاک و مواد غذایی یک ویدئو چند ثانیه ای به سرعت می تواند جزئیات محصول را برای مشتری بیان کند و او را ترغیب به خرید کند. زمانی که در یک تبلیغات بازیگر محصول مورد نظر را تست می کند از رضایت موجود در چهره او فرد ترغیب به خرید محصول می شود.
ویدئو تبلیغاتی در کسب و کار ها

انواع تبلیغات ویدئویی

کار اصلی بسیاری از سایت ها کسب در آمد از طریق ارائه ی تبلیغات ویدئویی می باشد. این سایت ها با این روش سود زیادی را عاید صاحبان خود می کنند. میزان درآمد این گونه سایت ها بسته به روش تبلیغاتی که انتخاب کرده اند، متغیر است. در ادامه به توضیح چندین مورد از انواع این روش ها می پردازیم:

کسب درآمد به ازای هربار نمایش

در این روش تبلیغ شوندگان می بایست به ازای هربار نمایش تبلیغاتشان، هزینه ای را به کمپین های تبلیغاتی پرداخت کنند. هدف این کمپین ها شناساندن محصول و کالای مورد نظر به مخاطبان است.
[one_second]

کسب درآمد به ازای هر بار کلیک

یکی دیگر از انواع روش های تبلیغات ویدئویی در سایت ها، کسب درآمد به ازای هربار کلیک می باشد. به عبارت ساده تر هربار که بر روی ویدئوی تبلیغ شده، توسط کاربر کلیک شود می بایست پولی به تبلیغ کننده پرداخت شود. این روش را بیشتر سایت هایی استفاده می کنند که می خواهند ترافیک وب سایت خود را بالا برده و افزایش بازدید سایت را تجربه کنند.

[/one_second][one_second]تبلیغات کلیکی ویدئویی[/one_second]


کسب درآمد به ازای نصب اپلیکیشن

بعضی از توسعه دهندگان اپلیکیشن ها برای اینکه تعداد نصب کنندگان اپلیکیشن شان بالا برود، از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند. در این روش تبلیغ شونده می بایست با صرف هزینه ای از تبلیغ کننده درخواست کند که از اپلیکیشن مورد نظر تبلیغ کرده و آن را معرفی نماید. مدیران اپلیکیشن ها برای اینکه کاربران آن ها بیشتر شوند از این روش موثر بهره می گیرند.

گاهی اوقات تبلیغات به گونه ای است که تبلیغات شونده، در ازای یک فعالیت خاص مبلغی را به تبلیغ کننده می پردازد. این فعالیت خاص می تواند، نصب اپلیکیشن، ارسال کد قرعه کشی از طریق کاربر و… می باشد. هرچه تعداد این تراکنش ها بیشتر باشد، هزینه صرف شده برای تبلیغات بیشتر می شود. هزینه ی این نوع تبلیغات بسیار بالا می باشد و خیلی به صرفه نیست.

مزایای تبلیغات ویدئویی

معرفی محصول از طریق فیلم کوتاه یا ویدئو مزایای بسیاری دارد. یکی از مهم ترین مزایا این است که کاربران به سهولت می توانند این ویدئو ها را در فضا های مجازی در دسترس خود به اشتراک بگذارند. همین امر موجب افزایش بازدید ویدئو افزایش شانس خرید محصول می شود. مورد بعد که می شود به آن اشاره نمود، بیان این حقیقت است که محتوای ویدئویی می تواند تاثیر گذار تر از یک میلیون کلمه ی یک محتوای متنی باشد.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله قصد داریم درباره ی آکادمی دیجیتال مارکتینگ ، آشنایی با حوزه ی کسب و کار های الکترونیکی و اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی در کسب و کار ها برای شما مطالبی ارائه دهیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در دنیای امروزه اکثر کسب و کار ها به صورت دیجیتال و الکترونیکی در آمده است. هرچه کسب و کار شما بتواند با این فضاها تعامل بیشتری داشته باشد و سازگار باشد، یقینا سود آوری و جذب مشتری بهتر و بیشتر اتفاق می افتد. قطعا در بین کسب و کار های پر سود امروزی، نمی توان حتی یک مورد را پیدا کرد که به نحوی به دیجیتال مارکتینگ مرتبط نباشد. پس حضور فعال و رشد در این حوزه یک اصل اساسی به شمار می آید.

لازم به ذکر است که مهم ترین مولفه برای حضور فعال در عرصه ی دیجیتال مارکتینگ، اینترنت است. با استفاده از این امکان می توان وارد فضای مجازی و وبسایت های مختلف شد. به نحوی می توان گفت اینترنت یک بستر امن به شمار می آید. این بستر امن قادر است که هر کسب و کاری را با هر ابعاد و اندازه ای برای مشتری به عرضه در آورد. فعالیت در این حوزه نیازمند هزینه های هنگفت برای تبلیغات و بازاریابی ندارد و نسبت به بازاریابی های سنتی کار آمد تر و به صرفه تر است.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ

اهمیت و جایگاه بازاریابی الکترونیک در دنیای امروزی

دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی، تمام زندگی انسان ها را در بر گرفته اند. این امر به نحوی فراگیر است که می توان گفت ۹۰ درصد امور روزانه و عادی انسان به فضای مجازی گره خورده است. به طور مثال یک فرد صبح که از خواب بیدار می شود، صبحانه ای را که با استفاده از گوشی موبایلش سفارش داده میل می کند. با تاکسی های آنلاین به محل کار خود می رسد. در آنجا از سیستم های الکترونیکی استفاده می کند.

در کلاس آموزش مجازی شرکت می کند و در هنگام استراحت با دوستان خود در فضای مجازی به گپ و گفت می پردازد. پس می توان نتیجه گرفت که یک کسب وکار زمانی می تواند در بین رقبا خودی نشان دهد که در امور دیجیتال مارکتینگ پیشرو باشد و حرفه ای عمل کند. لازمه ی این حرفه ای شدن و یادگیری اصول بازاریابی الکترونیکی، حضور در آکادمی دیجیتال مارکتینگ می باشد.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یادگیری اصول دیجیتال مارکتینگ همانند دیگر علوم تخصصی، نیازمند آموزش و شرکت در دوره های حرفه ای می باشد. این حوزه ی تخصصی به دلیل نوین بودن و تازگی داشتن علاقه مندان بسیاری دارد. این علاقه مندان می توانند با شرکت در آکادمی دیجیتال مارکتینگ، اصول، استراتژی ها، ابزار ها و حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ را بشناسند. علاقه مندان به حوزه ی بازاریابی الکترونیکی با شرکت در آکادمی دیجیتال مارکتینگ می توانند نحوه ی استفاده از ظرفیت های دنیای مجازی را فراگیرند.

اهمیت استفاده از آکادمی دیجیتال مارکتینگ

امروزه موسساتی که دوره ها و کارگاه های دیجیتال مارکتینگ برگزار می کنند بسیار زیاد دیده شوند. دلیل این امر می تواند اهمیت استفاده از فضاهای مجازی برای ارائه محصولات و خدمات باشد. از آن جایی که در این فضاها می توان با صرف زمانی کوتاه و هزینه ای کم مشتریان بسیاری را به سمت کسب و کار خود جلب کرد، مدیران شیوه های سنتی را فراموش کردند و به این دوره ها روی آورده اند.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ

سرفصل های ارائه شده در آکادمی دیجیتال مارکتینگ

این آکادمی ها بسته به نوع محتوایی که آموزش می دهند می تواند از چند ساعت تا چند ماه به طول بیانجامد. هزینه ی شرکت در این دوره ها بنا به میزان خبرگی مربیان و تعداد ساعات آموزشی متغیر است. دوره ها و آکادمی دیجیتال مارکتینگ بنا به نیاز کارآموزان مباحث مختلفی را تحت عناوین متعدد ارائه می دهند. ما در این مقاله به طور مختصر به عناوین و سرفصل های ارائه شده در یک آکادمی دیجیال مارکتینگ می پردازیم. این سرفصل ها عبارت اند از:

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

یکی از اولین مباحثی که در آکادمی دیجیتال مارکتینگ به آن پرداخته می شود، ارائه ی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می باشد. این استراتژی ها به مدیران کسب و کارها کمک می کند که بتوانند متناسب با خواسته ها در جهت رسیدن به هدفشان گام بردارند. برای به کار گیری این استراتژی ها در وهله ی اول می بایست مشخص نمود که هدفتان چیست و چه مقصدی را برای آینده ی کاری خود در نظر دارید. استراتژی های دیجیتال مارکتینگ تحت عناوین مختلفی ارائه می شوند. از جمله می توان به ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک اشاره نمود.

اصول بهینه سازی سایت

آکادمی دیجیتال مارکتیگ برای وبمستران و سئو کاران نیز مطالب مفیدی را ارائه می دهد. در این آکادمی ها روش ها و اصولی ذکر می شوند که با به کارگیری آن ها می توان تا حد مطلوبی به یک سایت بهینه و سئو شده دست یافت. از جمله ی این راه کار ها می توان به تولید محتوای سئو شده و بهینه اشاره کرد.

همچنین یکی از مهم ترین موضوعاتی که در این دوره های آموزشی ذکر می شود، ارائه ی راه کار هایی جهت افزایش سرعت سایت و افزایش میزان بازدید از سایت می باشد. استفاده از نکات ذکر شده می تواند تا حد چشمگیری رتبه ی سایت را در گوگل افزایش دهد.

بهینه سازی سایت

چگونگی بازاریابی محتوایی

همان طور که بیل گیتس هم اشاره کرده است به صراحت می توان گفت که محتوا پادشاه وب سایت است. اگر شما در جهت تولید محتوای مطلوب و مفید گام برندارید، نه تنها مخاطب را با خود همراه نمی کنید بلکه کاربرانی هم که به صورت گذری مطلبی از سایت شما را مطالعه کرده اند، مجاب به بازدید دوباره از سایت نمی کنید.

هزینه برای تولید محتوای مفید و بهینه را نمی توان هزینه دانست. بلکه این نوع هزینه ها را می توان به عنوان سرمایه گذاری برای اعتبار سایت و افزایش مخاطب دانست. شما با ارائه ی یک محتوای بهینه قادر خواهید بود محصول خود را پس از اینکه احساس نیاز در مشتری را بر انگیختید، او را مجاب به خرید محصول خود کنید. یکی از معروف ترین و قدیمی ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس می باشد. آموزش کار در فضای وردپرس در آکادمی دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی

یکی از مهم ترین مباحثی که در آکادمی دیجیتال مارکتینگ به آن اشاره می شود، حوزه ی بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ می باشد. استفاده از ایمیل مارکتینگ می تواند یک راه موثر و زود بازده در افزایش ترافیک سایت به شمار آید. در این استراتژی بازاریابی شما می بایست به کاربران و بازدید کنندگان سایت خود ایمیل ارسال کنید. محتوای این پیغام ها می تواند حاوی اخبار کاری شما، اطلاعیه های مهم در حوزه ی فعالیت شما و یا محصولات جدید ارائه شده توسط کسب وکار شما باشد.

با ارسال این ایمیل ها حجم زیادی از کاربران به مشتریان دائمی شما تبدیل خواهند شد. لازم به ذکر است که برای موفق شدن در زمینه ی ایمیل مارکتینگ رعایت اصول و قواعد آن الزامی است در غیر این صورت نه تنها به موفقیت نمی رسید بلکه مخاطب احساس بی اعتمادی نسبت به کسب وکار شما می کند. از دیگر مباحثی که در آکادمی دیجیتال مارکتینگ عنوان می شود می توان به تاثیر موتور جست و جوی گوگل بر میزان ترافیک وب سایت، تبلیغات آنلاین، تبلیغات در گوگل و …. نیز اشاره نمود.

دامین آتوریتی چیست؟

در این نوشته قصد داریم تا درمورد دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه مطالبی را برای شما عنوان نماییم. همچنین قرار است راه های افزایش دامین اتوریتی را نیز برای شما برشماریم. امید است با مطالعه ی توصیه های ارائه شده در این مقاله، بتوانید رتبه ی سایت خود را ارتقا دهید.

سایت موز

دامین آتوریتی چیست؟

دامین آتوریتی یا همان اعتبار دامنه، یک مولفه است که شرکت ماز برای مشخص نمودن اعتبار و میزان محبوبیت سایت در بین کاربران ارائه داده است. در زبان لاتین به دامین اتوریتی به اختصار DA می گویند. در واقع قدرت سایت توسط دامین آتوریتی تحلیل و آنالیز می گردد. پس از انجام تحلیل و بررسی های لازم بر روی سایت، در نهایت عددی بین یک تا صد توسط دامین اتوریتی ارائه می شود. هرچه این عدد ارائه شده بزرگتر باشد و به صد نزدیکتر باشد، نشان از این قضیه است که سایت شما در بین موتور های جست و جو رنک بالاتری دارا است.

هرچه یک سایت در رنکینگ بالاتر باشد، اعتبار و ارزش سایت بالا تر خواهد بود. در اغلب اوقات بالا بودن رنک سایت نشان دهنده ی بهینه بودن سایت و یا داشتن استاندارد های سئو می باشد. سایتی که دارای ارزش و اعتبار بیشتری باشد، در بین موتور های جست و جو به عنوان اولین پیشنهادها به کاربر ارائه می شود و به تبع می تواند میزان محبوبیت و بازدید بیشتری کسب کند.

پیج آتوریتی چیست؟

[one_second]

برای بدست آوردن میزان پیج اتوریتی ابتدا می بایست اعتبار یک صفحه ی خاص از کل سایت را انتخاب کرد. در مرحله ی بعد باید ارزش و اعتبار آن صفحه را در مقایسه با استاندارد ها بدست آورد. پیج آتوریتی همانند دامین اتوریتی یک عدد بین یک تا صد برای صفحه از سایت ارائه می دهد. هرچه این عدد اعلام شده بیشتر باشد، به طبع اعتبار صفحه بیشتر می باشد. اغلب صفحات اصلی وب سایت ها بالا ترین میزان پیج آتوریتی را به خود اختصاص می دهند. همان طور که از تعاریف مشخص است، از مجموع پیج اتوریتی های یک سایت، دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه ی سایت محاسبه می شود.

یکی از راه های بهبود پیج اتوریتی در صفحات سایت، استفاده از لینک های صفحه است. به طور مثال اگر شما از صفحاتی که اعتبار بالایی دارند به صفحه ی خود لینک بزنید، می توانید ارزش و اعتبار صفحه ی خود را نیز را ارتقا دهید.[/one_second][one_second]پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

[/one_second]

محاسبه ی دامین آتوریتی

شرکت ماز (moz) یکی از اصلی ترین شرکت های فعال در حوزه ی دامین آتوریتی است. برای محاسبه ی دامین اتوریتی یا همان اعتبار دامنه می بایست از سایت moz.com استفاده نماییم. یکی از ابزار های کارآمد برای اعتبار دامنه نیز استفاده از ابزار moz bar می باشد. این ابزار ها با در نظر گرفتن عوامل متعددی سایت شما را رتبه بندی می کنند. الگوریتم رتبه بندی در گوگل نیز به همین صورت است که با در نظر گرفتن ۲۰۰ عامل متعدد رتبه و ارزش و اعتبار سایت را تعیین می نماید.

لازم به ذکر است که بگوییم؛ مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر رتبه ی اعتبار دامنه ی سایت، سئوی کلی سایت است.

عوامل تاثیر گذار بر بهبود دامین اتوریتی

راه کار های بسیار زیادی جهت افزایش میزان عدد دامین آتوریتی یک سایت موجود است. در ادامه به توضیح و تشریح برخی از این عوامل می پردازیم. این موارد عبارت اند از:

تولید محتوای سئو شده

محتوای ارائه شده در یک سایت مهم ترین جزء مجموعه ی یک سایت است. طوری که گفته می شود محتوا به عنوان پادشاه یک سایت است. این میزان اهمیت نشان می دهد که می بایست هزینه و دقت بسیاری جهت تولید باکیفیت محتوا صرف کرد. محتوای ارائه شده باید به قدری جذاب باشد که مخاطب را جذب کند و یا او را مجاب سازد که لینک صفحه را به دوستان و آشنایان خود معرفی نماید. به صراحت می توان گفت که تولید و ارائه ی محتوای با کیفیت و جذاب می تواند اصلی ترین عامل بر افزایش ترافیک سایت و بهبود دامین اتوریتی یک وب سایت گردد.

تولید محتوای سئو شده

داشتن بک لینک های با کیفیت و معتبر

یکی از موثر ترین عواملی که بر بهبود دامین آتوریتی می تواند تاثیر بگذارد، استفاده از بک لینک های مرتبط با سایت است. بک لینک های معتبر را می توانید با پرداخت هزینه تهیه و خریداری کنید. بعضی از وب مستران این طور تصور می کنند که اگر سایتشان دارای بک لینک های متعدد و زیادی باشد، اعتبار دامنه ی آن ها به همان میزان بالا می رود. اما لازم به ذکر است که بگوییم این تصور کاملا اشتباه می باشد. اگر یک سایت بک لینک های با کیفیت اما با تعداد کم هم دارا باشد، می تواند دامین آتوریتی خوبی در بین سایر رقبا و موتور های جست و جو دارا باشد.

سعی کنید بک لینک های خود را از لینک هایی که قدمت و اعتبار بالایی در گوگل دارند، بگیرید. چرا که توجه گوگل و دیگر موتور های جست و جو به این سایت ها بیشتر از سایرین است.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

هر چه سایت شما توسط شبکه های اجتماعی در دسترس بیشتر معرفی شود، کاربران بیشتری با سایت شما آشنا می شوند و از محتوای ارائه شده توسط سایت بازدید می کنند. هر چه میزان بازدید از یک سایت بیشتر باشد، رتبه سایت در رنکینگ جهانی جایگاه بهتری را به خود اختصاص خواهد داد. یکی از توصیه هایی که به مدیران سایت می شود، داشتن فعالیت موازی در شبکه های اجتماعی است. چراکه این فعالیت مستمر و مناسب در این حیطه می تواند به مستقیم بر بهبود سایت شما و اعتبار دامنه ی آن بیافزاید.

میزان جست و جوی کاربران

از دیگر مولفه های اساسی که در تعیین و بهبود اعتبار دامنه ی یک سایت یا همان دامین آتوریتی موثر است، میزان جست و جوی سایت شما توسط کاربران در بین موتور های جست و جو می باشد. هر چه میزان جست و جوی کاربر و در نهایت بازدید او از سایت بیشتر باشد، نشان از این قضیه است که محبوبیت سایت شما در بین کاربران بسیار است. این محبوبیت خود دلیلی بر بالا بودن میزان دامین آتوریتی سایت شما می باشد.

توجه به سئوی داخلی و خارجی

سئو کاران برای بهبود سئو داخلی سایت می بایست اعمال متعددی انجام دهند. برخی از این اعمال عبارت اند از: لینک سازی داخلی سایت، توجه به آدرس صفحه، انجام عوامل بهبود دهنده ی سرعت سایت از جمله بهینه سازی عکس ها و تصاویر سایت، توجه به کلمات وعبارات کلیدی به کار گرفته شده در متن و ….

رعایت چند نکته ی دیگر نیز می تواند در بهبود سئو ی داخلی سایت و در نهایت دامین اتوریتی موثر باشد. به طور مثال توجه به عناوین و تیتر های به کار رفته در متن و استفاده از کلمات کلیدی در این تیتر ها، استفاده از کلمات هم خانواده با کلمه کیدی در متن و بولد کردن آن ها، نوشتن توضیح متا درباره متن و محتوای تولید شده به صورتی که کلیت محتوا را بیان کند.

عوامل تاثیر گذار بر سئو ی خارجی اغلب در کنترل ما نمی باشد. اما می شود با استفاده از راه کارهایی کنترل آن را به دست گرفت و رنک سایت خود را در بین سایر سایت ها در موتور جست و جو ارتقا داد.